Eks Pelatih Persipura Berpeluang Jadi Arsitek Evan Dimas dkk di Selangor FA

By Adif Setiyoko - Kamis, 15 Maret 2018 | 15:25 WIB
Dua pemain Selangor FA, Evan Dimas dan Ilham Udin menelan kekalahan 1-3 dari Pahang FA, Sabtu (24/2/2018). (Dok. Selangor FA)

Seusai mengistirahatkan P Maniam dari kursi pelatih, Selangor FA membidik sejumlah nama pelatih pengganti guna menyelesaikan perjalanan musim ini. Salah satunya adalah pelatih yang pernah melatih Persipura.

Presiden Persatuan Sepak Bola Selangor (FAS), Mohd Faizal Wahid, memutuskan untuk mengistirahatkan P Maniam, menyusul deretan hasil negatif yang diterima tim berjulukan Gergasi Merah di ajang Liga Super Malaysia.

Untuk mengisi kekosongan kursi pelatih, Selangor FA menunjuk asisten pelatih Muhammad Nazliazmi Mohamad Nasir untuk membesut Evan Dimas Darmono dan kawan-kawan dengan status karteker.

(Baca Juga: Gara-gara Johor Darul Takzim, Persija Hanya Bertahan 30 Menit di Puncak Klasemen Grup H)

"Jadi bagi kami, dia merupakan calon yang sesuai untuk mengisi kursi kepelatihan Selangor FA yang ditinggalkan P Maniam," ujar Mohd Faizal Wahid, seperti dilansir BolaSport.com dari sinarharian.com.my.

Selain itu, sejumlah nama-nama pelatih juga berpeluang untuk mengisi kursi kepelatihan skuat Gergasi Merah.

Salah satunya nama pelatih yang mewarnai bursa calon arsitek anyar Selangor FA ialah pria asal Malaysia yang telah malang melintang di kompetisi sepak bola Indonesia, Raja Isa.

(Baca Juga: Persija Vs Song Lam Nghe An - Jaimerson Kena Kartu Kuning karena Tarian Michael Jackson)

"Selain itu, FAS juga mempertimbangkan K Gunalan yang pernah membawa Selangor FA ke final Piala Malaysia 2016," kata Faizal Wahid.

"Atau, Raja Isa Raja Akram, mantan pelatih UiTM FC yang pernah berkelana di Liga Indonesia," tuturnya menjelaskan.