Disaksikan Langsung lalu Dipuji Legenda Selangor FA asal Indonesia pada Laga Debut, Ini Kata Evan Dimas

By Estu Santoso - Senin, 5 Februari 2018 | 22:26 WIB
Gelandang timnas Indonesia, Evan Dimas, menjalani laga debut bersama klub Malaysia, Selangor FA, kala melawan Kuala Lumpur FA di Liga Super Malaysia, Minggu (4/2/2018) di Stadion Kuala Lumpur. (FERRIL DENNYS SITORUS/BOLASPORT.COM)

BOLASPORT.COM – Gelandang Evan Dimas dan penyerang Ilham Udin Armaiyn melakoni debut bagus di Liga Super Malaysia bersama Selangor FA pada Minggu (4/2/2018) malam.

Pada laga debut dua pesepak bola muda Indonesia itu, Selangor FA menang 2-0 atas tuan rumah Kuala Lumpur FA.

Bermain di Stadion Bola Sepak Kuala Lumpur, Cheras, laga ini juga disaksikan legenda Selangor FA asal Indonesia, Ristomoyo.

Bek kanan yang menjadi orang Indonesia pertama mengangkat trofi Piala Malaysia pada 1986 ini pun memuji penampilan Evan Dimas.

(Baca juga: Klub yang Sempat Diundang Madura United Berpeluang 'Pulangkan' Andik Vermansah ke Malaysia)

”Sebagai pemain muda dan menjalani debut, saya lihat Evan Dimas mampu tampil lepas. Itu bagus buat dia,” kata Ristomoyo kepada BolaSport.com.

”Dia adalah pelayan yang bagus dengan penempatan bola yang memudahkan para penyerang. Semoga ini berlanjut dan Evan makin matang.”

Mendapat kehormatan disaksikan langsung salah satu pemain utama klubnya saat ini pada era 1980-an, Evan senang bukan kepalang.


Legenda Selangor FA dari Indonesia, Ristomoyo Suwondo. (ESTU SANTOSO/BOLASPORT.COM)

Dia sangat antusias menanyakan komentar Ristomoyo soal penampilannya.